Razvan si Andreea Stoica revin in atentia publicului meloman cu un nou turneu national. „Baroque Tour Op.3” va itinera un program concertant Bach-Vivaldi, alaturi de Kamerata Stradivarius.
Fratii Razvan si Andreea Stoica revin cu seria de promovare a repertoriului baroc in Romania, prin cel de-al treilea turneu national sustinut in compania ansamblului Kamerata Stradivarius.
Cei doi muzicieni revin cu un nou program preclasic, un concert de concerte din creatia compozitorilor Johann Sebastian Bach si Antonio Vivaldi, care pune in valoare inestimabile lucrari baroce instrumentale cu acompaniament, din pacate un repertoriu putin cantat astazi in Romania, care valorifica si calitatile solistice remarcabile ale fiecaruia dintre cei doi muzicieni.
In „Baroque Tour Op.3” veti regasi stralucirea sunetului viorii Stradivarius ex-Ernst din 1729 si coerenta mereu proaspata a muzicii baroce, in capodopere compuse pentru vioara si instrumente cu claviaturi de maestri erei baroce. Magia muzicii va duce publicul intr-o calatorie in timp la Köthen, in anii 1721-1723, atunci cand Bach isi scria concertele pentru vioara, capodopere care extind orizontul potentialului interpretativ al viorii, asa cum cu doar patru ani inainte, in 1717, Vivaldi scria una dintre capodoperele care intruchipeaza esenta esteticii ansamblului muzical baroc, Concertul pentru coarde in Re Major RV 121.
Program
J. S. Bach – Concertul pentru vioara si orchestra in Mi Major BWV 1042
J.S.Bach – Concertul pentru vioara si orchestra in la minor BWV 1041
J.S.Bach – Concertul pentru pian si orchestra in re minor BWV 1059R
A.Vivaldi – Concertul pentru coarde in Re Major RV 121
Turneul National „Baroque Tour Opus 3” incepe la Palatul Cultural Sigismund Szana, Timisoara (25 mai) si continua la Filarmonica Pitesti (3 iunie), la Palatul Camerei de Comert si Industrie Bucuresti (11 iunie), in „Auditorium” din Gradina Botanica „Anastasie Fatu” Iasi si la Castelul Corvinilor, Hunedoara (2 iulie).
Biletele vor fi disponibile in reteaua IaBilet.ro. Pentru mai multe informatii despre turneu, va rugam sa vizitati https://gaudiumanimae.ro/
Parteneri: Grup ETA, Fusion Towers, Hotel Werk, Tudor. Personal Tailor, Volvo.
Parteneri media: Radio Romania Cultural, Radio Romania Muzical, Radio Clasic, Zile si Nopti, Revista BIZ, Observator Cultural, Suplimentul de Cultura, Ziarul Metropolis, Bookhub, Revista Golan, Capital Cultural, LIFE.ro, Haute Culture, Palindrom, Happ.ro, Spotmedia, Kudika, Garbo, Litera 9, AIVI Media Hub, Exercitiul 18.
Fundatia Culturala Gaudium Animae isi propune atat prin proiectele sale educative cat si prin cele concertistice, sa repuna Iasul pe o pozitie de relevanta pe harta culturala a Romaniei, in ceea ce priveste atat evenimentele pe care le organizeaza, cat si angrenarea comunitatii locale.
De ce Stradivarius? Pentru că este cel mai limpede sunet din lume. se pare că se datorează faptului că frații Stradivari au folosit lemn crescut în condiții vitrege. O teorie modernă atribuie creșterea arborilor într-o perioadă de temperaturi scăzute globale în perioada micii glaciațiuni asociate cu activitatea solară neobișnuit de scăzută, pe care Europa a cunoscut-o din circa 1645 până în 1750, timp în care se crede că temperaturile mai reci din toată Europa au cauzat și au încetinit creșterea copacilor, rezultând astfel într-un lemn neobișnuit de dens.
De ce Bach? Creația bachiană nu este numai o sinteză artistică a stilurilor muzicale care se încrucișau la începutul secolului al XVIII-lea, ci și o încununare a evoluției muzicii polifonice și un moment de vârf al epocii Barocului. Se spune că Bach era de o smerenie rară și își începea fiecare lucrare cu rugăciunea “Iisuse, ajută-mă” și o sfârșea cu inscripția “numai pentru slava lui Dumnezeu”.
De ce Vivaldi? Vivaldi este unanim considerat a fi compozitorul care a dat cea mai mare strălucire genului numit concerto, în perioada barocului. De altfel, o analiză în grilă concerto a întregii creații vivaldiene, ar putea constitui argumentul principal al ideii spiritului concertant care traversează de la un capăt la altul nu numai creația sa instrumentală, dar și cea de scenă sau religioasă.